لیست بهترین و پرکاربردترین برنامه های سازگار با اندروید اتو

پنجشنبه, 30 آذر 1402 - 0 نظر

هیچ چیز در سفرهای جاده ای مفیدتر از اندروید اتو نیست. این فناوری امکان دسترسی به اپلیکیشن ها و خدمات مختلف را از طریق نمایشگر خودرو فراهم می کند. از پخش موسیقی گرفته تا مسیریابی و... با این برنامه ها می توانید رانندگی ایمن و لذت بخشی را تجربه کنید. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که دستیار Google بخشی جدایی ناپذیر از Android Auto است.

این بدان معنی است که می توانید از دستورات صوتی برای کنترل بسیاری از برنامه ها و خدمات موجود در پلتفرم استفاده کنید. این ویژگی به ویژه در هنگام رانندگی مفید است، زیرا به شما امکان می دهد بدون اینکه دست خود را از روی فرمان یا جاده بردارید به تماس ها پاسخ دهید و پیامک ارسال کنید.

در این مقاله از خلیج کمپانی شما را با برنامه های سازگار با اندروید اتو آشنا می کنیم. پس اگر می خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید تا انتها با ما همراه باشید.

 

 

برنامه های سازگار با اندروید اتو

برنامه‌های Android Auto پل ارتباطی بین تلفن هوشمند و سیستم اطلاعات سرگرمی ماشین شما هستند و به کمک آنها می توانید یک رانندگی ایمن‌ و لذت بخش را تجربه کنید. این برنامه ها رابط های بصری طراحی شده برای استفاده در خودرو را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد با دستورات صوتی یا کنترل های لمسی ساده به ناوبری، موسیقی، پیام رسانی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. برنامه های مختلفی هستند که از اندروید اتو پشتیبانی می کنند و شما واقعاً می توانید تقریباً هر کاری را که بخواهید با آن انجام دهید به جز تماشای فیلم.

 

برنامه های سازگار با اندروید اتو

 

10 مورد از بهترین برنامه های سازگار با اندروید اتو عبارتند از:

 

1. Google Maps

بدون شک نقشه های گوگل یکی از رایج ترین برنامه های مسیریابی برای ارائه جهات گام به گام است. دکمه صوتی روی فرمان خود را فشار دهید، آدرس، شهر یا نام خیابان مورد نظر خود را بگویید و صفحه نمایشگر خودرو مسیرهای گام به گام را به شما نشان می دهد. نیازی به اشتراک نیست و دائما به روز می شود. بهترین چیز در مورد Google Maps این است که برای دریافت مسیرها حتی لازم نیست به صفحه ناوبری نگاه کنید. خوب است بدانید که این سرویس فقط در ناوبری ساده، عالی نیست. نقشه به نور محیط اطراف شما واکنش نشان می دهد، به این معنا که تم های روشن و تاریک ارائه می شوند و به طور خودکار بر اساس سنسورهای وسیله نقلیه شما تغییر می کنند. در همین حال، توانایی شناسایی و گزارش دست اندازه های سرعت یا تصادفات به ایمن‌تر شدن جاده برای شما و سایر رانندگان کمک می‌کند. اگر در سیستم اندروید اتو خود فقط برای یک برنامه جا دارید، باید Google Maps باشد.

 

گوگل مپ از برنامه های سازگار با اندروید اتو

 

2. Spotify

Spotify یکی از محبوب ترین و موفق ترین سرویس های موسیقی آنلاین است که امروزه می توانید از آن استفاده کنید. شما با این برنامه می توانید به موسیقی میلیون ها هنرمند با هر سبکی گوش دهید. بنابراین، بعید است که با هنرمندی روبرو شوید که موسیقی‌اش را نتوانید در آن پیدا کنید. درواقع براحتی با Spotify  می توانید از موسیقی، پادکست یا هر آهنگ صوتی آنلاین مورد علاقه خود در رانندگی لذت ببرید. طراحی Spotify برای اندروید اتو به لطف کنترل‌ها و رابط کاربری آسان این برنامه، ساده و راحت است. حتی می‌توانید از صدای خود استفاده کنید تا به Google بگویید چگونه Spotify را اجرا کند. خوب است بدانید برای استفاده از این برنامه در اندروید اتو هیچ هزینه ای نباید پرداخت کنید، اما اگر می خواهید از ویژگی های بیشتر این برنامه استفاده کنید، باید در سرویس پریمیوم Spotify مشترک شوید.

 

3. Waze

ویز یکی دیگر از برنامه های پرکاربرد مناسب با فناوری اندروید اتو می باشد. اگرچه گوگل مپ زمان زیادی است که اپلیکیشن ناوبری برای کاربران اندروید بوده ولی این برنامه کامل نیست. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که Google Maps بهترین برنامه ناوبری است، اما برنامه Waze دارای برخی ویژگی‌های اضافی است که می تواند باعث شود تا شما آن رابه گوگل مپ ترجیح بدهید. Waze برای ارائه داده‌های آنی و لحظه به لحظه در مورد ترافیک، تصادفات و سایر شرایط رانندگی به کاربران خود متکی است و آن را به ابزاری ارزشمند برای رانندگان تبدیل می‌کند. رابط Waze دارای یک صفحه نمایش رنگارنگ و زیباست که به همان اندازه که کاربرپسنده، قابل تنظیم نیز می باشد. اگر اولین باری است که از ویز استفاده می‌کنید، می‌توانید از Google Maps و Waze به طور همزمان در سیستم ناوبری Android Auto خود استفاده کنید تا ببینید کدام یک بهتر است.

 

برنامه ویز سازگار با اندروید اتو

 

4. Audible / OverDrive

این دو برنامه از محبوب ترین سرویس های کتاب صوتی هستند که از اندروید اتو نیز پشتیبانی می کنند. پس اگر از جمله افرادی هستید که می خواهید در هنگام رانندگی به پادکست ها و کتاب های صوتی گوش دهید،  Audible  و OverDrive  می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. Audible یک برنامه کتاب صوتی عالی از آمازون است که با یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه ارائه می شود که پس از گذراندن این دوره 30 روزه می توانید کتاب های مورد علاقه خود را خریداری کنید. اگر نمی خواهید هزینه ای پرداخت کنید می توانید عضویت Prime آنها را انتخاب کنید، جایی که تمام کتاب‌های صوتی را تا پایان عضویت به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. همچنین با برنامه OverDrive  نیز می توانید به مجموعه گسترده ای از کتاب های صوتی دسترسی رایگان داشته باشید. این کتاب ها از بیش از 30000 کتابخانه در سراسر جهان جمع آوری شده اند.

 

5. Telegram

تلگرام یکی دیگر از برنامه های است که علاوه بر اندروید اتو از Google Assistant نیز پشتیبانی می کند بنابراین شما می توانید در حین رانندگی بدون استفاده از تلفن هوشمند خود به راحتی با دوستان خود مکالمه و پیام صوتی ارسال کنید.

 

برنامه تلگرام در اندروید اتو

 

6. Pocket Casts

هر روز در راه رفتن و برگشتن به محل کار، ممکن است زمانی برای گوش دادن به پادکست های مورد علاقه خود داشته باشید. Pocket Casts یکی از بهترین برنامه های پادکست برای افرادی است که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. همچنین با Android Auto نیز به خوبی کار می کند. وقتی تلفن خود را به رابط کاربری اندروید اتو متصل می‌کنید، می‌توانید پادکست خود را پخش کنید، متوقف کنید، و به عقب و جلو ببرید.

 

7. Pandora

یکی دیگر از بهترین برنامه های سازگار با پاندورا می باشد. در واقع، این برنامه یک تجربه گوش دادن شخصی به شما می دهد که دائماً به سلیقه شما تغییر می کند زیرا در حین گوش دادن یاد می گیرد و هر چه بیشتر به موسیقی در Pandora گوش دهید، پیشنهادات بیشتری دریافت خواهید کرد. با این برنامه می توانید ایستگاه هایی از آهنگ ها، هنرمندان یا ژانرهای مورد علاقه خود ایجاد کنید و به محبوب ترین پادکست های موجود در شبکه نت دسترسی داشته باشید و آنها را مستقیما دانلود کنید. این برنامه دارای امکانات کامل می باشد و شما می توانید به محض انتشار قسمت های جدید اعلان را در دستگاه اندروید اتو خود داشته باشید. پس همین امروز دانلود کنید و از تجربه موسیقی شخصی خود لذت ببرید.

 

8. Autovaras

یکی دیگر از برنامه های سازگار با اندروید اتو، Autovaras است که در عین ساده بودن می تواند کاربردی و مفید باشد. با دانلود و نصب این برنامه به سادگی می توانید تاریخ مواردی مانند زمان سر رسید بیمه خودرو، سرویس های دوره ای خودرو و ... را در برنامه ثبت کنید. این برنامه در زمان های مناسب اعلان ها را به صورت هشدارهای نمایشی و آلارم های صوتی برای شما ارسال می کند. به عنوان مثال، قبل از انقضای بازرسی های دوره ای خودرو، بیمه یا مالیات جاده، یک اعلان دریافت خواهید کرد.

 

Autovaras از برنامه های سازگار با اندروید اتو

 

9. Facebook Messenger

فیسبوک مسنجر یکی از پرکاربردی‌ترین اپلیکیشن های پیام‌رسان است که از اندروید اتو پشتیبانی می کند. از این برنامه می توانید برای دریافت هشدارهای اعلان و خواندن پیام ها با صدای بلند در صندوق ورودی خود استفاده کنید. همچنین می توانید به پیام ها با یک پیام تولید شده به طور خودکار پاسخ دهید. اما مسنجر به شما اجازه نمی دهد پیام خود را با صدا تایپ کنید. خوب است بدانید تنها قابلیتی که این برنامه در حال حاضر انجام می دهد، پیام رسانی است. به این معنا که شما نمی توانید با آن تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید. هنگامی که پیام‌های جدیدی برای ششما ارسال می شود، می‌توانید با فشار دادن دکمه Play به آنها گوش دهید. از پاسخگوی خودکار که می‌گوید «در حال رانندگی هستم» استفاده کنید تا به دوستان خود اطلاع دهید که نمی‌توانید در حال حاضر پاسخ آنها را بدهید.

 

10. Whatsapp

واتساپ یکی دیگر از برنامه های پیام رسان است که از اندروید اتو پشتیبانی می کند و توسط اکثر مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف فیس‌بوک مسنجر شما با این برنامه می‌توانید هنگام رانندگی از دستیار صوتی برای خواندن پیام‌های جدید استفاده کنید و همچنین پاسخ آن را ارسال کنید. البته از آنجایی که اندروید اتو هنوز قابلیت پشتیبانی از تماس VoIP را ندارد، شما نمی‌توانید از ویژگی تماس صوتی یا تصویری WhatsApp استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

برای افرادی که بیش از یک ساعت در روز رانندگی نمی‌کنند، ممکن است اندرویو اتو چندان ضروری به نظر نرسد. اما برای بسیاری از افراد، این قابلیتی است که می تواند رانندگی را برای آنها ایمن تر و لذت بخش تر کند. در این مقاله به تعدادی از بهترین برنامه های سازگار با اندروید اتو اشاره کردیم و در مورد هر کدام به اختصار توضیح دادیم. این برنامه‌ها می‌توانند این فناوری را ارزشمند و سرگرم‌کننده کرده و آن را به چیزی بیش از یک ابزار ساده تبدیل کنند. شما کدام یک از این برنامه ها را بیشتر دوست دارید و چرا؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.


نظرات (0 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید