اندروید اتو چیست؟

دوشنبه, 13 آذر 1402 - 0 نظر

اتصال گوشی هوشمند به مانیتور ماشین بخش بزرگی از جذابیت خودروهای جدید می باشد و android auto یکی از بهترین سیستم ها است. گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها بطور مداوم در حال به‌روزرسانی و بهبود هستند، در حالی که به‌روزرسانی برنامه‌های کاربردی مانند نقشه‌های مسیریابی و .... برای خودروسازان دشوار است. خوشبختانه، امروزه بیشتر خودروهای مدرن نوعی خدمات اتصال تلفن هوشمند دارند که در کنار اپل کارپلی، اندروید اتو یکی از رایج‌ترین آنهاست. 

در این مقاله از خلیج کمپانی درباره Android Auto، اطلاعات کلیدی مورد نیاز برای استفاده حداکثری از این فناوری و حفظ ارتباط در حین رانندگی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

 

 

اندروید اتو به رانندگان این امکان را می دهد تا گوشی هوشمند خود را به مانیتور ماشین متصل کرده و بتوانند به راحتی از برخی از ویژگی های آن مانند برقراری تماس، ارسال پیام، پخش موسیقی و دسترسی به سیستم ناوبری و داده های ترافیکی در زمان واقعی استفاده کنند.

 

android auto چیست

 

برنامه android auto چیست؟

اندروید اتو یک فناوری هوشمندانه و ابزاری است که گوشی هوشمند شما را به صفحه نمایش مرکزی خودرو متصل می کند. هنگامی که این سیستم فعال است، صفحه لمسی خودرو بسیار شبیه گوشی شما خواهد بود و بسیاری از برنامه های موجود در گوشی هوشمند شما به صورت نمادهای بزرگ بر روی صفحه نمایش خودرو نشان داده می شوند. دلایل زیادی برای استفاده از Android Auto وجود دارد، اما برنامه‌ها اصلی‌ترین آنها هستند. هرچند شما توانایی استفاده از همه عملکردهای تلفن خود را برای آسان‌تر و ایمن‌تر کردن کار در حین رانندگی ندارید، اما همچنان امکان دسترسی سریع به برخی از برنامه‌ها و ویژگی‌ها مانند ناوبری، پخش موسیقی، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی را خواهید داشت. این سیستم همچنین می تواند پیام های متنی را بخواند و تماس های تلفنی را مدیریت کند. همچنین کاربر می تواند از برنامه های تلفن برای پخش پادکست، رادیو اینترنتی و موسیقی خود استفاده کند.

 

قابلیت ها و کاربرد اندروید اتو

این سیستم دارای ویژگی ها و اپلیکیشن های جذابی است که رانندگی را برای کاربران ایمن تر و لذت بخش تر می کند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

1. ارتباط

همانطور که می دانید استفاده از تلفن همراه علاوه بر امکان جریمه شدن موجب حواس پرتی راننده نیز می شود. ولی با اندروید اتو رانندگان می توانند بدون دست زدن به گوشی همراه تماس خود را پاسخ بدهند و یا با فرد مورد نظر خود تماس تلفنی برقرار کنند. برای این کار کافیست دکمه میکروفون خودرو روی صفحه نمایشگر را فشار داده و سپس به سیستم یک نام، شماره تلفن یا حتی مکانی مانند "خانه" بدهند تا تماس برقرار شود. حتی می‌توانید از مجموعه‌ای از برنامه‌ها مانند WhatsApp و Skype نیز برای حفظ تماس استفاده کنید.

2. مسیریابی آسان

یکی دیگر از کاربردهای مهم این برنامه مسیریابی است. با این قابلیت راننده به تمامی نقشه های ترافیکی دسترسی دارد و به راحتی می تواند بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد در کمترین زمان انتخاب کند. حتی او می تواند با استفاده از فرمان صوتی گوگل بدون دخالت دست و تنها با فرمان صوتی به مقصد مورد نظر خود برسد. کاربر با گفتن به عنوان مثال  “Ok Google, search for Imam Square مسیریابی با باز شدن نرم افزار Map آغاز می شود و او را به آدرسی که درخواست کرده، راهنمایی می‌کند. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید به ناوبری صوتی قدم به قدم، اطلاعات ترافیکی زنده و نقشه‌هایی که دائماً به‌روزرسانی می‌شوند، دسترسی داشته باشید.

3. اجرای فایل های صوتی

یکی از سرگرمی های لذت بخشی برای رانندگان وسرنشینان خودرو، گوش دادن به موسیقی است. شاید بپرسید اجرا کردن فایل صوتی در اندروید اتو چه تفاوتی دارد؟ با این برنامه برخلاف حالت عادی که کاربر برای پخش موزیک مورد علاقه خود باید به صفحه مانیتور خودرو یا تلفن همراه نگاه کند، براحتی می تواند تنها با فرمان صوتی اهنگ دلخواه خود را گوش بدهد. همچنین کاربر می تواند از گوش دادن به موسیقی و پادکست جدید به صورت آنلاین لذت ببرد.

4. یکپارچه سازی تقویم

Google همچنین اخیراً یکپارچه سازی تقویم را به Android Auto اضافه کرده است تا کاربران بتوانند رویدادها و قرار ملاقات ها را ببینند. این ویژگی بخصوص برای کاربرانی که به دلیل مناسبات شغلی دائم در حال رفت و آمد هستند، می تواند بسیار جذاب و کمک کننده باشد. آنها  می‌توانند برنامه‌های پیش رو را ببینند و از مسیریاب برای رفتن سر قرارهای ملاقات خود استفاده کنند. تمام این‌ها از طریق یک رابط کاربری انجام می‌شود.

 

اندروید اتو چیست و نحوه اتصال آن

 

نحوه اتصال اندروید اتو به ماشین

1. بررسی قابلیت اندروید اتو در مانیتور خودرو

برای شروع باید گزینه اندروید اتو در تنظیمات خودرو را فعال کنید. به یاد داشته باشید در اکثر خودروها پشتیبانی اندروید اتو از طریق به ­روزرسانی قابل اجراست اما اگر با وجود پشتیبانی اندروید اتو از مدل خودرو، این برنامه در خودرو اجرا نشد یا باید سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو را به ­روز کنید یا به نمایندگی محلی مراجعه کنید.

2. بررسی ورژن اندروید تلفن همراه

برای اطلاع از ورژن گوشی خود به تنظیمات گوشی همراه بخش “about”بروید. درصورتیکه ورژن دستگاه 9 و یا پایین تر بود، از مایکت و یا پلی استور نرم افزار Android Auto را دانلود کنید ولی اگر ورژن اندروید گوشی 10 و بیشتر بود به نصب برنامه اندروید اتو نیازی ندارید چون در سیستم عامل قابلیت آن فعال شده است.

3. گوشی را متصل و استارت بزنید.

تلفن همراه خود را از طریق کابل USB و یا بلوتوث به خودرو متصل کنید. با توجه به نوع خودرو و تولید کننده، روش اتصال متفاوت است. بعد از اتصال نوار اعلان گوشی را به پایین کشیده و گزینه انتقال فایل را بزنید.

نکته: دقت داشته باشید که اکثر کابل های USB مشابه هستند، اما از نظر کیفیت و سرعت شارژ با هم فرق دارند. شما برای اجرای Android Auto، به یک کابل USB با کیفیت بالا نیاز دارید که از انتقال داده پشتیبانی کند. پیشنهاد می کنیم در صورت امکان از کابل اصلی همراه گوشی استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از Android Auto چگونه است؟

برای استفاده از سیستم، می‌توانید با استفاده از دستورات صوتی، صفحه نمایش لمسی خودرو یا کنترل‌های فرمان یکی را انتخاب کنید. اگر از این فناوری استفاده می کنید، باید درک بسیار خوبی از نحوه استفاده از تلفن اندروید خود داشته باشید. زیرا تنها تفاوت واقعی بین استفاده از تلفن شما و اندروید اتو در چیدمان و این است که برای استفاده در ماشین طراحی شده، بنابراین هر چیزی که برای دسترسی به آن نیاز دارید فقط با یک کلیک فاصله دارد.

 

چگونه از دستیار گوگل استفاده کنیم؟

Google Assistant نسخه سیری اندروید اتو است و شما می توانید هنگام رانندگی دستورات صوتی آن را صادر کنید. برای دسترسی به این سیستم باید بگویید «Hey, Google»، یا دکمه صوتی فرمان را به طور مداوم فشار دهید و یا روی نماد میکروفون در گوشه سمت راست پایین در صفحه نمایشگر خودرو ضربه بزنید. سپس می توانید از Google بخواهید موسیقی را از لیست پخش شما پخش کند یا آب و هوا را اعلام کند و یا هر چیز دیگر.

 

کاربردها و قابلیت های اندروید اتو

 

آیا می توانیم با استفاده از Android Auto پیامک ارسال کنیم؟

بله برای این کار می‌توانید از دستورات صوتی برای ارسال پیام‌های متنی با Android Auto استفاده کنید. به Google Assistant بگویید از لیست مخاطبین شما برای شخصی پیام ارسال کند. او از شما می خواهد که پیام خود را بگویید. همچنین اگر هنگام رانندگی پیامی دریافت کردید، روی صفحه لمسی شما نشان داده می شود. گوگل می تواند آن را برای شما بخواند و شما می توانید از طریق صدا پاسخ دهید.

 

کدام گوشی ها با اندروید اتو سازگاری دارند؟

تلفن‌هایی که از اندروید 9 و نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنند به برنامه Android Auto نیاز دارند، در حالی که تلفن‌های اندروید 10 به بعد دارای Android Auto داخلی هستند. اگر ماشین شما مجهز به Android Auto است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را با استفاده از کابل USB وصل کرده و دستور العمل ها را دنبال کنید. با این حال، این تنها راه برای اتصال نیست. برخی از خودروها دارای قابلیت Android Auto بی‌سیم هستند که به شما امکان می‌دهد گوشی خود را از طریق بلوتوث به سیستم اطلاعات سرگرمی متصل کنید.

 

کدام خودروها از اندروید اتو پشتیبانی می کنند؟

خوشبختانه بسیاری از خودروهای جدید موجود در بازار با این اپلیکیشن سازگار هستند. البته خوب است بدانید که برخی از خودروسازان برای این ویژگی هزینه اضافی دریافت می کنند و برخی دیگر آن را در خودروهای ارزان قیمت خود ارائه نمی دهند. فولکس واگن، مرسدس بنز، کادیلاک، شورولت، کیا، هوندا و ولوو از جمله خودروهایی هستند که از اپلیکیشن اندروید اتو پشتیبانی می‌کنند. دو شرکت بزرگ لکسوس و تویوتا نیز اگرچه تا سال‌ها به دلیل نگرانی از ایمنی و حریم خصوصی رانندگان، قابلیت اندروید اتو را فعال نمی‌کردند اما اخیرا خودروهای جدید خود مانند Tacoma ،Sequoia ،Tundra ،۴Runner و RX  مدل 2020 را به اندروید اتو مجهز کرده اند. با این حال، اگر خودروی شما در لیست پشتیبانی اندروید اتو نیست، می توانید با لوازم جانبی ساخت کنوود، پاناسونیک، پایونیر و سونی از آن استفاده کنید.

 

برنامه android auto چیست

 

چگونه اندروید اتو را غیرفعال کنیم؟

اگر از طرفداران این فناوری در ماشین خود نیستید و ترجیح می دهید بدون آن رانندگی کنید، فقط می توانید Android Auto را خاموش کنید. این کار را می توان از طریق مانیتور خودرو یا از طریق چند راه مختلف در تلفن شما انجام داد. اگر گوشی شما اندروید 9 یا پایین‌تر است، می‌توانید این برنامه را از گوشی خود پاک کنید، اما برای گوشی‌های هوشمند اندروید 10 و بالاتر، دو گزینه در زیر وجود دارد.

1. مستقیماً از طریق مانیتور اتومبیل شما

با قرار دادن آن بر روی صفحه نمایش لمسی ماشین خود، به تنظیمات بروید. گزینه های اتصال را پیدا کنید و  روی گزینه Android Auto، گزینه Disable ضربه بزنید.

2. اندروید اتو را از طریق تلفن خود خاموش کنید.

به تنظیمات گوشی خود بروید. برنامه‌ها و اعلان‌ها را پیدا کرده و Android Auto را از لیست برنامه‌ها انتخاب کنید، سپس روی غیرفعال کردن کلیک کنید. این مستقیم ترین و مؤثرترین راه برای خاموش کردن این برنامه است.

 

نتیجه گیری

برنامه اندروید اتو به دارندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد تا به راحتی دستگاه خود را از طریق نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی آن به وسیله نقلیه خود متصل کنند. ویژگی هایی مانند برقراری و دریافت تماس و پیام های متنی، استفاده از مپ و گوش دادن به موسیقی به لطف این سیستم توسعه یافته توسط گوگل امکان پذیر است. در این مقاله از خلیج کمپانی به سوالاتی مانند اندروید اتو چیست؟ پاسخ دادیم و شما را با امکانات و قابلیت های آن آشنا کردیم. اگر تجربه استفاده از اندروید اتو را دارید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

 


نظرات (0 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید