توصیه های ضروری برای سفرهای نوروزی

دوشنبه, 15 شهریور 1400 - 0 نظر

تعطیلات عید بهترین فرصت مناسب برای سفرهای نوروزی می باشد زیرا تمام افراد خانواده می توانند فارغ از درگیری های روزمره، روزهای خوشی را در کنار یکدیگر سپری کرده و از با هم بودن لذت ببرند. در نوروز اکثر نقاط و مقصدهای گردشگری و طبیعت گردی کشورمان از هوای بهاری و شرایط جوی مناسب برخوردار هستند و به همین دلیل بیشتر افراد دست ندارند لذت سفرهای نوروزی را از خود دریغ کنند. مهم نیست به کدام قسمت ایران سفر می کنید بلکه مهم این است تا با رعایت توصیه ها و نکات ضروری، لذت سفر را برای خود و خانوادتان تلخ نکنید. بنابراین بهتر است قبل از آغاز سفر برخی از نکات مهمی که شاید در نگاه اول بسیار کم اهمیت جلوه می کنند را بیشتر مورد بررسی قرار بدهید تا همواره خاطرات خوشی را از سفرهای نوروزی یاد کنید.

 

نکات مهم قبل از آغاز سفرهای نوروزی

 

سفرهای نوروزی

 

نوروز فصل مسافرت است و بسیاری از خانه ها در ایام تعطیلات ابتدایی خالی از سکنه هستند. برای امن تر ساختن منزل در طول سفر و در غیاب خود نکات مهم زیر را در نظر بگیرید.

1. از سالم بودن قفل ها مطمئن شوید و در صورت لزوم قفل جدید تهیه کنید.

2. درب ورودی و پنجره های خانه خود را  به حفاظ آهنی مجهز کنید زیرا ورود سارقان به منزل با وجود حفاظ آهنی بسیر سخت و زمانبر است و می تواند سارقان را از ورود به خانه پشیمان کند.

3. تا حد امکان پول، جواهرات و اشیا قیمتی خود را در منزل جاساز نکنید زیرا سارقان حرفه ای براحتی آنها را پیدا می کنند. بهتر است آنها را در بانک به امانت بگذارید و یا به شخصی مطمئن بسپارید.

4. بهتر است یکی از چراغ های خانه را روشن بگذارید.

5. در مورد برنامه ریزی سفر نوروزی خود در حضور افراد غریبه مانند کارگران خدماتی صحبت نکنید.

 

 

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب سفرهای نوروزی

اگر تصمیم دارید تا به سفر بروید، بهتر است سفر نوروزی خود را برای اواسط تعطیلات نوروز برنامه ریزی کنید زیرا معمولا روزهای ابتدایی و پایانی نوروز تعداد سفرها بسیار زیاد است و شما شاهد بیشترین حجم ترافیک در جاده ها و ازدحام جمعیت در شهر ها به خصوص مکان های توریستی خواهید بود. بنابراین سعی کنید از خلوتی نسبی میانی ایام نوروز بهترین استفاده را ببرید و بخشی از سفرهای خود را در این بازه زمانی بگنجانید.

 اگر تصمیم دارید از حمل و نقل عمومی مانند قطار، اتوبوس و یا هواپیما برای رفتن به سفر استفاده کنید، لازم است پیش از سفر با خرید بلیط و رزرو هتل خیال خودتان را آسوده کنید زیرا این کار سفری راحت و بدون دغدغه را برای شما به خصوص در شهرهای شلوغ رقم خواهد زد.

خانواده های زیادی هستند که ترجیح می دهند تا با خودروی شخصی خود به سفرهای نوروزی بروند. اگر شما نیز همچین تصمیمی دارید لازم است تا قبل از سفر خودروی خود را بازدید فنی کرده و به یک مکانیک زبده نشان دهید تا در مسیر با مشکل روبرو نشوید.

 یک سیستم صوتی مناسب برای خودروی خود تهیه کنید. افراد خانواده به خصوص جوانان علاقه زیادی به شنیدن آهنگ در مسیر به خصوص در جاده های سرسبز شمال دارند.

 

شرکت خلیج کمپانی انواع مانیتور خودروهای داخلی و خارجی نظیر انواع دی وی دی فابریک لیفان، دی وی دی فابریک 206 و ... را با دو برند وستر و اسمارتک با امکانات و قابلیت زیاد به شما پیشنهاد می دهد.

 

مدارک و ملزومات ضروری در سفرهای نوروزی

 

 

بهتر است قبل از سفر لیستی از مدارک و ملزومات ضروری نظیر مدارک احراز هویت، کلید، شارژر، وجه نقد، کارت بانکی، لباس مناسب، لوازم بهداشتی، عینک آفتابی و کلاه و... تهیه کنید و با آرامش کامل و بدون هیچ عجله ای آنها را در چمدان مورد نظر خود قراردهید. هرگز این کار را در لحظه ی آخر انجام ندهید زیرا احتمال فراموش کردن آنها زیاد است و می تواند در طول سفر برای شما دردسر ایجاد کند. سرویس کردن ماشین را فراموش نکنید.

 

نکته:

1. اگر قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید، در مورد مقررات گمرک، فهرست داروهای ممنوع و ... تحقیق کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید و اگر سابقه بیماری خاصی دارید، مدارک پزشکی تان را با خود به همراه داشته باشید.

2. بهتر است داروها را در بسته بندی اصلی خود به همراه ببرید و تا جای ممکن آنها را در مکان های گرم خودرو قرار ندهید.

 

نکات مهم در جاده

1. هر عامل کوچکی می تواند حواس راننده را پرت کرده و یک فاجعه به بار آورد. این عامل می تواند جرو بحثهای پیش پا افتاده تا صحبت کردن با تلفن همراه و حتی استفاده از مواد روانگردان و دارو باشد.

2. راننده بهتر است قبل از حرکت، چند ساعتی را به خوبی استراحت کند تادر طول مسیر خواب الود نباشد. راننده باید هر دو ساعت یکبار در کنار جاده توقف کرده و با خوردن چای، قهوه و حتی آب احساس خستگی و خواب آلودگی را از خود دور کند.

3. بیشتر به راننده توجه کنید و هر از چند از گاهی با او صحبت کنید تا دچار احساس خواب‌ آلودگی نشود.

4. به راننده با خواندن نقشه در پیدا کردن مسیر درست کمک کنید تا راننده سرگرم پیدا کردن مسیر با GPS نشود و امنیت سرنشینان را به خطر نیندازد.

 

تلفن‌های مورد نیاز در طول سفرهای نوروزی

مسافران و گردشگران ملزومات مختلفی باید در طول سفر به همراه داشته باشند که یکی از آنها دفترچه شماره تلفن‌های ضروری است و در این زمینه همراه داشتن شماره تلفن‌های فوریت‌های پلیسی 110، امداد خودرو 09697، اورژانس 115، شماره 147 ندای امداد جمعیت هلال‌احمر، هواشناسی 134،‌ اطلاعات راه‌ها141، ندای بهداشت 149، شرکت پست 193 و شماره تلفن‌های 138 و 113 به ترتیب متعلق به وزارت کشور و وزارت اطلاعات، اوقات شرعی 192، تلفن‌های بین‌المللی 195 و شهری، رجا139، هواپیمایی199، داروخانه‌ها 191، اورژانس اجتماعی 123 از جمله این شماره‌ها هستند.

 


نظرات (0 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید