مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید (مزایا و معایب) + تفاوت تیپ های مزدا ۳ قدیم

دوشنبه, 15 شهریور 1400 - 6 نظر

مزدا یکی از شرکت های اتومبیل سازی ژاپنی است که توانسته در بازارهای کشورهای مختلف و ایران شهرت خوبی کسب کند. در سالهای گذشته خودروهای بسیاری از این خودروسازی موفق در بازار ایران ظاهر شده است که می توانیم به جرات مزدا را به عنوان یکی از نمونه های موفق در کشورمان ایران نام ببریم. این خودرو که یکی از موفق ترین و محبوب ترین محصولات موجود در بازار داخلی ایران است، در سالهای اخیر به عنوان یک خودروی نیمه لوکس با امکانات رفاهی نسبتاً عالی و همچنین طراحی زیبا و قیمت مناسب به بازار عرضه شده است. در واقع مزدا 3 یکی از شناخته شده ترین و پر فروش ترین ساخته های مزدا در جهان است. شرکت خودرو سازی ژاپنی از سال 2003 تولید مزدا را آغاز کرد و بعد از تولید موفق این خودرو مزدا 3 جدید نیز در سال 2010 تولید و عرضه گردید. هر دو مدل مزدا 3 قدیم و مزدا 3 جدید توسط گروه خودروسازی بهمن در ایران تولید و عرضه می‌گردد. 

 

 

مزایا و معایب مزدا 3 قدیم

تیپ 3 مزدا که با نام مزدا 3 قدیم نیز شناخته می شود، در سال 2004 توسط کارخانه مزدا طراحی شد و به بازار جهانی خودرو معرفی شد. اگرچه این خودرو نسبت مدل جدید فیس لیفت شده ی خود از امکانات نسبتا کم تری برخوردار است ولی با توجه به امکانات رفاهی خوب و قیمت مناسب برای مصارف شهری و بین شهری یک انتخاب عالی می باشد. ارتفاع کم این خودرو از سطح زمین علاوه بر اینکه بر روی زیبایی ظاهری آن تاثیرات مثبتی می گذارد، نگرانی صاحبان خودرو از بابت دست‌انداز‌ها را نیز کم می کند. مزدا 3 قدیم از یک پیشرانه  2 لیتری با حداکثر قدرت 147 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه بهره می‌برد و شتاب صفر تا 100 این خودرو چیزی حدود 9.1 ثانیه است. سانروف، سنسور باران، سنسور نور برای روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها و مجهز به کیسه هوا برخی از امکانات داخلی و رفاهی مزاد 3 قدیم می باشد. تفاوت مزدا 3 تیپ 1و2و3 در امکانات و آپشن های آنهاست.

 

 

مزایا و معایب مزدا 3 قدیم

 

مزایای مزاد 3 قدیم

1.  واکنش سریع گیربکس این خودرو نسبت به پدال گاز و هماهنگی خوب بین گیربکس و پیشرانه

2. امکانات رفاهی خوب

3. قیمت مناسب

 

معایب مزدا 3 قدیم

1. فاقد چراغ برای کلید بالابر شیشه

2. کیفیت پایین چرم و روکش سردنده

3. فاقد نمایشگر لمسی به صورت فابریک و ورودی USB برای پخش موسیقی

4. فاقد سیستم ورود بدون کلید(Keyless)

 

 

تفاوت تیپ های مزدا ۳ قدیم

مزدا ۳ قدیمی در 3 تیپ توسط گروه بهمن در سال 1386 به بازار خودرو ایران شد. تفاوت مزدا ۳ تیپ ۱ و ۳ در آپشن آنهاست به گونه ای که مزدا 3 تیپ1 لو آپشن ترین و تیپ 3 کامل ترین نسخه ی این خودرو می باشد. تیپ های مختلف مزدا۳ قدیم از نظر امکانات با هم فرق دارند که این تفاوت ها عبارت است از:

مزدا 3 قدیم تیپ 1 : دسته دنده PVC ، فرمان پلی ـ اورتان ، رادیو پخش کاست و CD

مزدا 3 قدیم تیپ 2 : سقف شیشه ای (Sun roof) ، دسته دنده چرمی ، فرمان با روکش چرمی ، رادیو پخش CD و CD changer ، گرم کن صندلی

مزدا ۳ قدیمی تیپ 3 : امکانات تیپ 2 + صندلی ها با روکش چرمی ، برف پاک کن اتوماتیک با حسگر باران ، سپر و جلو پنجره اسپرت ، چراغ جلو با قابلیت روشن و خاموش اتوماتیک

 

مزایا و معایب مزدا 3 جدید

این خودرو نسبت به نسل پیشین خود با تغییراتی از جمله در بخش جلوپنجره، چراغ های مه شکن LED و آینه های الکتروکرومیک همراه بوده است. در داخل مزدا ۳ از نشان دهنده هایی با طراحی ساده تر و غربیلک فرمان جدید استفاده شده و پورت های USB نیز به کنسول مرکزی تغییر مکان داده اند. این خودروی جدید دارای دو مدل طراحی بدنه صندوقدار و هاچ بک می‌باشد که مدل صندوقدار آن بیشتر مورد پسند مردم واقع شده است. مزدا 3 جدید با امکانات فول و موتور 2000 سی سی توانسته قدرت خوبی را زیر پای راننده فراهم کند و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک این قدرت را به چرخ های جلو منتقل می‌کند. فرمان الکترو هیدرولیک با قابلیت تنظیم در 4 جهت، سیستم ضد قفل ABS به همراه EBD , EBA و DSC، سانروف دو حالته برخی از امکانات داخلی و رفاهی مزاد 3 جدید محسوب می شود.

 

مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید

 

مزایای مزدا 3 جدید

  1. طراحی و ظاهر شیک، زیبا واسپرت
  2. کیفیت بالای قطعات
  3. کارکرد خوب
  4. استهلاک پایین
  5. پیشرانه خوب

 

معایب مزدا 3 جدید

  1. نبود فضای کافی در صندلی های عقب
  2. ارتفاع کم خودرو
  3. کیفیت رنگ پایین

 

 

مقایسه مزدا 3 قدیم و جدید

مزدا 3 جدید نسخه فیس لیفت شده مزدا قدیم می باشد. این دو خودرو از لحاظ پیشرانه، خیلی با هم متفاوت نیستند و هر دو آنها به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ مجهز می باشند. مهمترین فرق مزدا 3 جدید و قدیم در میزان مصرف سوخت است.  مزدا 3 جدید به دلیل تغییرات موتور نسبت به مزدا 3 قدیم از کاهش چشمگیری برخوردار است.

قابلیت تعویض دنده بصورت دستی از روی فرمان توسط راننده دیگر تفاوت مزدا ۳ با نیو می باشد که این خودنمایی در مزدا 3 جدید کاملا مشهود است. همچنین این دو خودرو از لحاظ سیستم ترمز نیز با متفاوت هستند. به این ترتیب که مزدا 3 جدید علاوه بر سیستم ABS به سیستم EBD نیز مجهز می باشد.

از دیگر تفاوت های نمایان بین این دو خودرو تعداد کیسه هوا می باشد. به این صورت که مزدا ۳ قدیم تنها به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو مجهز بود در صورتیکه این امکان در سیستم مزدا ۳ جدید همراه با کیسه هوای جانبی و پرده ای به تعداد ۶ عدد کیسه هوا ارائه می شود.

 

معایب مزدا 3 قدیم چیست؟

کیفیت پایین چرم و روکش سردنده، نبود چراغ برای کلید بالابر شیشه، نبود نمایشگر لمسی به صورت فابریک و ورودی USB برای پخش موسیقی و مجهز نبودن به سیستم ورود بدون کلید(Keyless) از مهمترین معایب مزدا ۳ قدیم به شمار می آید.

 

تفاوت مزدا ۳ با نیو در چیست؟

این دو خودرو از لحاظ میزان مصرف سوخت، تعداد کیسه هوا و قابلیت تعویض دنده بصورت دستی از روی فرمان با هم فرق دارند. مزدا 3 جدید مصرف سوخت کمتری دارد و علاوه بر سیستم ABS به سیستم EBD نیز مجهز می باشد.

 


نظرات (6 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
سهیل محمودی گفته که : چهارشنبه, 09 آذر 1401

تفاوت مزدا تیپ ۱ و ۳چیه؟

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : چهارشنبه, 09 آذر 1401

با سلام به شما دوست عزیز، تفاوت مزدا ۳ تیپ ۱ و ۳ در امکانات و آپشن آنهاست. مزدا 3 تیپ1 لو آپشن ترین و تیپ 3 کامل ترین نسخه ی این خودرو می باشد.

شایان رحمتی گفته که : دوشنبه, 03 بهمن 1401

تیپ های مختلف مزدا 3 قدیم چه تفاوتی با هم دارند؟

شایان رحمتی گفته که : دوشنبه, 03 بهمن 1401

با سلام مزدا 3 تیپ 2 و 3 چه تفاوتی با هم دارند؟

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : دوشنبه, 03 بهمن 1401

با سلام به شما دوست عزیز، تفاوت مزدا 3 تیپ 2 و 3 در آپشن و امکانات آنهاست. مزدا 3 قدیم تیپ 3 علاوه بر داشتن آپشن های تیپ 2 مانند سقف شیشه ای (Sun roof) ، دسته دنده چرمی ، فرمان با روکش چرمی ، رادیو پخش CD و CD changer ، گرم کن صندلی دارای آپشن های بیشتر صندلی ها با روکش چرمی ، برف پاک کن اتوماتیک با حسگر باران ، سپر و جلو پنجره اسپرت ، چراغ جلو با قابلیت روشن و خاموش اتوماتیک نیز می باشد.

سامان زمانی گفته که : دوشنبه, 08 اسفند 1401

در مورد تفاوت جلوبندی هیچی نگفتین