مزایا و معایب جک s5 + مشکلات گیربکس جک اس 5

شنبه, 10 دی 1401 - 4 نظر

جک  S5 یک کراس اوور چینی است که توسط شرکت خودروسازی کرمان موتور در دو نوع دنده دستی و اتوماتیک به بازار ایران عرضه می شود. این خودرو علاوه بر طراحی ظاهری زیبا، کابین جادار و جذاب، امکانات رفاهی قابل قبول، پیشرانه پرقدرت و خدمات پس از فروش گسترده دارای معایبی نیز است. ازجمله معایب جک s5 می‌توان به کند بودن گیربکس اتوماتیک، مصرف بالای سوخت، طراحی بدنه کپی‌شده، کیفیت رنگ پایین، عدم ارائه برخی از آپشن‌ها و کیفیت پایین مونتاژ قطعات، استفاده از تسمه تایم به جای زنجیر در پیشرانه و نیاز به تعویض ان در فواصل زمانی کوتاهتر اشاره کرد. در این مطلب از خلیج کمپانی به بررسی بیشتر مزایا و معایب جک s5 جدید و مشکلات گیربکس جک s5 می پردازیم.

 

 

مزایا و معایب جک s5

جک  S5 این شاسی بلند کامپکت چینی در سال ۹۳ بود که وارد بازار ایران شد و توانست با تبلیغات زیاد کرمان موتور، توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. این خودرو با طراحی ظاهری بسیار زیبا، امکانات و آپشن ها زیادی دارد و از یک موتور قدرتمند بهره می‌برد. 

 

 

معایب جک s5 اتوماتیک

 

مزایا جک s5

1. پیشرانه قوی

یکی از مهمترین مزایای جک اس ۵، پیشرانه قوی می باشد. این خودرو  به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۲ لیتری با توربوشارژر مجهز شده است و ۱۷۴ اسب بخار نیرو و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یکی از نقاط قوت موتور جک اس ۵ اتومات این است که حداکثر گشتاور آن از دور موتور ۲ هزار در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد و همین موضوع، سبب شده تا این خودرو شتاب گیری خوبی داشته باشد. لازم به ذکر است که این موتور بدون ایراد هم نیست و مصرف بالای بنزین یکی از مشکلات جک s5 می باشد.

2. طراحی زیبا ظاهری

ظاهر فوق العاده زیبا و اسپرت این خودرو از دیگر نقاط قوت جک اس 5 می باشد. بدون شک، طراحی قسمت جلو، زیباترین بخش این خودرو است که ما را به یاد هیوندای  ix35 می‌اندازد. طراحی زیبای کاپوت این خودرو با وجود دو خط روی آن، ظاهری عضلانی به خودرو بخشیده است. چراغ‌های جلو فوق العاده زیبا طراحی شده‌اند و در کنار جلوپنجره باریک خودرو، نمای بسیار خوبی دارند. در نمای جانبی ارتفاع بالای خودرو و رینگ‌های بزرگی که دارد، بسیار قابل توجه است. خط سقف شیب دار این خودرو هم ظاهر جک اس ۵ را بسیار زیبا جلوه می‌دهد. در بخش عقب، اولین چیزی که به چشم می زند طراحی چراغ‌ها هستند که به خوبی از روی آئودی Q3 کپی شده است.

 

 

3. ایمنی خوب

جک اس ۵ از نظر ایمنی، خودرویی بسیار خوب و با عملکردی عالی است و ما شاهد تجهیزات ایمنی قابل قبولی مانند سیستم ضد سرقت، سیستم ISOFIX، ‌ ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرازیری HDC، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، ترمز پارک برقی EPB، سیستم کنترل فشار بر تایرها TPMS، ۴ کیسه هوای جلو و جانبی و سنسور پارک جلو و عقب در این خودرو هستیم.

4. امکانات و آپشن های بالا

جک اس 5 نسبت به دیگر رقبای خود از آپشن و امکانات بهتری برخوردار است که برخی از آنها شامل کنسول جلو و عقب، آنتن شیشه‌ای، خروجی برق ۱۲ ولت، تنظیم صندلی راننده و سرنشین به ترتیب در ۶ و ۴ جهت، کاور موتور، فرمان چرمی، روکش چرم صندلی‌ها، کامپیوتر سفری، شش بلندگو، بلوتوث، سیستم پخش MP5 با پشتیبانی از USB،  AUX و آیپاد، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت، اخطار دهنده فشار باد چرخ‌ها، سان روف، آینه‌های برقی تاشو همراه با گرم کن، تنظیم ارتفاع نور می باشد. البته این نکته را هم باید بگوییم که برخی از اپشن های مهم در جک اس ۵ دیده نمی شود که این خود از معایب جک اس 5 محسوب می شود.

 

معایب جک اس 5

 

معایب جک اس 5

1. مصرف بالای سوخت

یکی از معایب جک اس 5، مصرف سوخت بالای این خودرو می باشد. اگرچه مطابق با اعلام کرمان موتور، مصرف بنزین جک اس ۵ به صورت ترکیبی درهر صد کیلومتر ۷.۸ لیتر می باشد اما مالکان این خودرو از مصرف بیشتر آن شکایت دارند. طبق گزارش مالکان متعدد این خودرو، جک اس ۵ در شهر به ازای هر صد کیلومتر حدوداً ۱۱.۵ لیتر و در جاده تقریباً ۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر مصرف بنزین دارد، با این اوصاف می‌توان گفت مصرف واقعی میانگین این خودرو تقریباً به ازای هر صد کیلومتر ۱۰ لیتر است. این مقدار برای یک خودروی کراس اوور جمع‌وجور شهری بالا می‌باشد.

 

 

2. کیفیت پایین مونتاژ قطعات

از دیگر معایب جک s5 اتوماتیک، کیفیت پایین مونتاژ قطعات می باشد. اگرچه شرکت کرمان موتور در روزهای ابتدایی خود اقدام به فروش خودروهایی با کیفیت مونتاژ بالا می کرد، اما متاسفانه شکایت خریداران خودرو از این شرکت افزایش یافته است. بدون شک کیفیت پایین در مونتاژ قطعات جک اس 5 مشکلات اساسی را در آینده ایجاد خواهد کرد.

3. کیفیت رنگ پایین بدنه

بسیاری از دارندگان خودرو جک S5 از کیفیت پایین رنگ بدنه این خودرو گله مند هستند. نارضایتی از این مشکل که یکی دیگر از معایب ماشین جک s5 به حدی است که شنیده می شود کرمان موتور جک S5 را به صورت دستی رنگ می کند و در خطوط تولید این شرکت کوره های رنگ اتوماتیک وجود ندارد. البته این ادعا فقط در حد حرف بوده و درستی یا نادرستی آن از سوی کارخانه خودروسازی کرمان موتور ثابت نشده است.

4. عدم ارائه برخی از آپشن‌های مهم و کاربردی

این خودرو با توجه به قیمت مناسب از امکانات و آپشن‌های زیادی برخوردار است ولی متاسفانه این خودرو فاقد آپشن های مفید و کاربردی مانند کروز کنترل می باشد. همچنین شرکت کرمان موتور قطعه سینی موتور را به صورت فابریک روی این خودرو نصب نمی کند. در نتیجه خریداران جک S5 پس از خرید خودرو مجبور به خرید و نصب این قطعه برای محافظت از شاسی و موتور خودروی خود می شوند.

 

 

مشکلات گیربکس جک s5

عملکرد کند گیربکس که از معایب جک s5 اتوماتیک نیز می باشد مشکلاتی را در هنگام تعویض دنده برای راننده ایجاد می کند. برخی از صاحبان این خودرو گلایه دارند که گاهی اوقات در هنگام تعویض دنده کند عمل می‌کند. این کند بودن سرعت واکنش، باعث افزایش دمای محیط هم می‌شود. بررسی ریشه ای این مشکل نشان می دهد که این کند بودن عملکرد گیربکس،‌ از ضعف سیستم DCT موجود در گیربکس دو کلاچه حاصل‌شده است. این ضعف وقتی بیشتر ظاهر می‌شود که فرد بخواهد در جاده‌های کوهستانی و پرپیچ‌وخم رانندگی کند. در این مواقع لازم است که دنده‌ها به‌موقع و در زمان مناسب تعویض شوند. ولی متأسفانه در خودرو جک S5 این اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل است که صاحبان این خودروی کراس اوور از رانندگی با آن در جاده های پر پیچ و خم لذت نمی برند.

 

جک s5 اتوماتیک چه معایبی دارد؟

مصرف بالای سوخت، طراحی بدنه کپی‌شده، کیفیت رنگ پایین، عدم ارائه برخی از آپشن‌ها و کیفیت پایین مونتاژ قطعات از جمله معایب جک s5 اتوماتیک می باشد.

 

مزایا جک s5 چیست؟

طراحی ظاهری زیبا، کابین جادار و جذاب، امکانات رفاهی قابل قبول، پیشرانه پرقدرت و خدمات پس از فروش گسترده از مزایای این خودرو چینی است.


نظرات (4 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
علی رحیمی گفته که : شنبه, 01 بهمن 1401

با سلام، معایب جک s5 دنده ای چیه؟

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : شنبه, 01 بهمن 1401

با عرض سلام به شما دوست عزیز ، جک اس 5 مدل دنده ای نسبت به مدل اتوماتیک از امکانات ایمنی کمتری برخوردار می باشد.

ساسان جمالی گفته که : شنبه, 01 بهمن 1401

با عرض سلام، مزايا و معايب جك s5 اتوماتيك کدام است؟

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : شنبه, 01 بهمن 1401

با سلام خدمت شما دوست عزیز، این خودرو دارای مزایایی همچون پیشرانه قوی، ایمنی خوب، آپشن و امکانات نسبتا عالی می باشد و در مقابل معایبی نیز دارد که شامل مصرف سوخت بالا، مونتاژ ضعیف، کیفیت رنگ بد و مشکلات گیربکس است.