معایب جک j4 + مشکلات و معایب گیربکس جک جی 4

ﺳﻪشنبه, 06 تیر 1402 - 7 نظر

طراحی ساده، قدرت ضعیف موتور و مشکلات مربوط به رنگ بدنه از مهمترین معایب جک j4 می باشد. جک j4 خودرویی چینی است که از سال 1397 توسط خودروسازی کرمان موتور مونتاژ و به بازار ایران عرضه می شود. موتور آن از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و با حجم ۱۴۹۹ سی‌سی است.۱۰۳ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن از نوع CVT می باشد. بیشینه سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است و برای شتاب صفر تا صد به ۱۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. اگرچه نمی توان از مزیت های خودروهای چینی برای مشتریان ایرانی چشم پوشی کرد، اما بهتر است قبل از خرید، با معایب جک J4 آشنا شوید تا از انتخاب خود راضی باشید. به خصوص اینکه جک J4 رقبای داخلی و خارجی مختلفی دارد که بسیاری از مشتریان در هنگام خرید در انتخاب یکی از آنها تردید دارند.

 

 

معایب جک j4

1. قدرت ضعیف موتور

یکی از معایب جک جی 4 پیشرانه ضعیف آن است. همین مشکل باعث شده تا قدرت موتور این خودرو نسبت به برخی از رقبای داخلی و خارجی کمتر شود. خودروی مذکور دارای حجم موتور 1499 سی سی است که در نهایت حداکثر گشتاور آن 146 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است. این در حالی است که این میزان قدرت و موتور در مقایسه با خودرویی مانند دانا امتیاز کمتری خواهد گرفت. زیرا این خودرو دارای حجم موتور 1645 سی سی و حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه است. همچنین برخی دیگر از خودروهای هم کلاس نیز موتورهای بسیار بهتری نسبت به جک J4 دارند.

 

 

معایب جک j4

 

2. عرضه محدود به بازار

یکی دیگر از معایب جک J4 عرضه محدود این خودرو به بازار است. زیرا پس از ورود این محصول به خط تولید کرمان موتور، متاسفانه این شرکت با مشکلات عدیده ای از جمله سردرگمی قیمت در بازار آزاد و اعمال مجدد تحریم های بین المللی علیه صنعت خودرو مواجه شد. بنابراین این شرکت نتوانست جک J4 را مانند جک J5 در تیراژ بالا تولید و به بازار عرضه کند. با این وجود اگرچه وضعیت تولید و عرضه جک J4 نسبت به رقبای خود بهتر است، اما در حال حاضر بازار سدان های اقتصادی اتوماتیک در اختیار پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو است و جک J4 با فاصله نسبتا زیادی از این خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفته است.

 

 

3. طراحی ساده

جک J4 از نظر ظاهری چندان جذاب نیست و برخی از منتقدان طراحی ساده این خودرو را یکی از معایب جک J4 می دانند. نمای جلوی جک J4 بسیار ساده طراحی شده است و می توان گفت این خودرو آینه یک سدان اقتصادی است. اگر از نمای جانبی به این خودرو نگاه کنیم، متوجه می شویم که فریم پنجره تا حد امکان طراحی ساده ای دارد و سطح زیرین آن ها برای افزایش جذابیت بصری کرومی شده است. چراغ های عقب جک J4 بیضی شکل بوده و توسط نوار کرومی روی درب صندوق به یکدیگر متصل می شوند.

 

4. نبود آپشن و امکانات کافی

اگر آپشن های خودرو برای شما اهمیت زیادی دارد، خوب است بدانید که این خودرو امکانات و آپشن های رفاهی کافی ندارد. مانیتور و صفحه نمایشگر لمسی که این روزها تقریبا در اکثر خودروهای چینی بازار  به چشم می خورد، جذاب ترین آپشنی است که در کابین جی ۴ وجود ندارد. البته در برخی کشورهای دیگر این خودرو به همراه نمایشگر لمسی عرضه می‌شود که متاسفانه برای مشتریان ایرانی موجود نیست و در جایگاه مانیتور مجموعه ای از دکمه‌های مختلف مرتبط با کنترل سیستم صوتی، فلاشر و غیره به همراه یک نمایشگر کوچک TFT در محدوده زیرین دریچه‌های میانی تهویه قرار دارد.

همچنین این خودرو فاقد سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است و دکمه های چرخشی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع در وسط کنسول میانی داشبورد وجود دارد. در این خودرو از سیستم های کمکی رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری خبری نیست که البته با توجه به سطح قیمت خودرو، ایراد زیادی به این موضوع وارد نمی شود.

 

 

5. مشکلات مربوط به رنگ بدنه

از دیگر معایب جک j4 که هم کارشناسان درمورد آن اتفاق نظر دارند و هم در کامنت ها و نظرات در مورد جک j4  قابل مشاهده است،کیفیت پایین رنگ بدنه خودرو می باشد. به گونه ای که به محض ایجاد یک برخورد سطحی با این خودرو، دچار رنگ‌‌ پریدگی می شود. برای رانندگان ایرانی هم که به دلیل ترافیک شهری و جاده‌های نامناسب بیشتر در معرض تصادف و تصادفات سطحی هستند، مدتی پس از خرید احتمال تغییر رنگ خودرو بسیار زیاد است. کیفیت پایین رنگ جک j4 باعث شده تا به مرور زمان و بر اثر رطوبت و باراندگی، رنگ خودرو تغییر کند. بنابراین لازم است که مراقبت ویژه‌‍‌ای از آن صورت گیرد. به‌عنوان مثال، معمولا هنگام شستشوی خودرو باید از آب کم‌فشار استفاده شود.

 

معایب گیربکس جک j4

 

معایب گیربکس جک j4

گیربکس جک J4 اتوماتیک از نوع CVT و هزینه‌های نگهداری از آن معمولاٌ کم است. با این گیربکس رانندگی راحت تری را تجربه خواهید کرد، زیرا بر اساس سیستمی نوآورانه کار می کند. اما اگر همین گیربکس نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد به دلیل گران بودن قطعات یدکی هزینه تعمیر بسیار بالایی خواهد داشت. همچنین پیدا کردن تعمیرکار ماهری که نحوه کار با این گیربکس را بداند نیز دشوار است. یکی دیگر از معایب این گیربکس پر سر و صدا بودن آن است. البته این مشکل در خودروهای مدل جدید برطرف شده است.

 

 

نظرات در مورد جک j4

جک j4 در کنار معایبی که دارد ولی به دلیل مزایای بیشتر تقریبا نظرات در مورد این خودرو چینی مثبت است. برای مثال کاربری می گوید: ماشین خوبیه و به نظرم نسبت به خودروهای داخلی یه سر و گردن بالاتره، ضمنا کروز کنترل و صفحه نمایشگر لمسی هم داره. من یکساله جک j4 خریدم واقعاً ازش راضی بودم. نسبت به رقباش که قبلاً سوار شدم فکر میکنم این بهتره البته هرکس یه سلیقه ای داره.کاربر دیگری که از این رانندگی با این خودرو راضی است می گوید: من تو هر ماشینی که مینشستم بخاطر قد بلندم پاهام زیر فرمون گیر میکرد. پشت جک j4 واقعاً راحتم.

البته همه نظرات مثبت نیست و کاربری می گوید: من 18 ماهه این ماشین رو دارم و 32 هزار کار کرده نمی خوام سیاه و سفید ببینم من قبلا 206 صندوقدار مدل 1389 داشتم که چون دنده دستی بود با توجه به بودجه خانوار تصمیم گرفتم این ماشین رو بخرم هر روز آرزو می کنم همون 206 مدل 1389 را نگه می داشتم چراغ اخطار دنده گیربکسش همش روشن می شه و ماشین در حال حرکت ناگهان خاموش میشه هیچ نمایندگی در شهر رشت نتونست براش کاری انجام بده توصیه می کنم به هیچ وجه دنبال این ماشین نباشید خدمات پس از فروش صفر کیفیت قطعات صفر.

 

 

نتیجه گیری

جک J4 با وجود معایبی که در بالا بیان کردیم یک خودروی اقتصادی است و مصرف سوخت قابل قبولی دارد. این خودرو امکانات و آپشن های رفاهی خوب و جذابی مانند نمایشگر لمسی ندارد و حتی می توانیم بگوییم در برخی موارد از رقیب های چینی خود عقب تر باشد. گیربکس این خودرو از نوع  CVT است که در کنار مزایا، مشکلات خودش را دارد و در صورت نیاز به تعمیر، هزینه بالایی روی دست راننده می گذارد. همچنین با وجود اینکه مواد ساخت این خودرو آنچنان مرغوب نیست، اما می توان کیفیت قطعه های نصب شده در کابین این خودرو را مانند دیگر رقیب های چینی دانست. در مورد جک j4 نظرات متفاوت است. 

 

جک j4 چه معایبی دارد؟

پیشرانه ضعیف، کمبود امکانات و آپشن های رفاهی، مشکلات مربوط به رنگ بدنه و عرضه محدود این خودرو به بازار از جمله معایب جک j4 می باشد.

 

معایب گیربکس جک j4 چیست؟

پر سر و صدا بودن و هزینه بالای تعمیر در صورت خرابی به دلیل گرانی قطعات از معایب و مشکلات گیربکس جک j4 است.

 


نظرات (7 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
سعید شریفی گفته که : یکشنبه, 02 بهمن 1401

مزایا و معایب جک j4 چیست؟

سعید شریفی گفته که : یکشنبه, 02 بهمن 1401

مزایا و معایب جک j4 چیست؟

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : یکشنبه, 02 بهمن 1401

با سلام به شما دوست عزیز، اطاق و صندوق جادار، امکانات مناسب به نسبت رقبا و طراحی نسبتا به روز از جمله مزایای جک j4 محسوب می شود. معایب j4 نیز شامل پیشرانه ضعیف، مشکلات مربوط به رنگ بدنه و عرضه محدود این خودرو به بازار می شود.

یونس سالاری گفته که : دوشنبه, 24 بهمن 1401

فقط فضای داخلی و راحتی رانندگیش می ارزه به صد تا ماشین تولید داخل . من هم دنا داشتم و هم سمن و هم ۲۰۷ . همشون اشغال.

فرهاد سوسنی گفته که : ﺳﻪشنبه, 02 اسفند 1401

صندوق عقب جک بدون کاور است و سیم بلند گوها و چراغها بیرونه اینجوریه یا این ماشین اینجوریه

Hadi گفته که : چهارشنبه, 15 آذر 1402

بنده 2ساله جک جی 4دارم.فوق العاده رانندگی راحت و ماشین خوبی است. کیفیت کابین خیلی خیلی بهتر از هر ماشین تولید داخل است. و یک مزیت واقعا عالی که داره اینه که واقعا ماشین بی خرج و کم استهلاکیه.و اینکه گفتن گیربکسش خرج داره تا 150الی 200هزارتا مشکلی نداره و با توجه به اینکه گیربکس و دیسک و صفحه ماشین ایرانی تا200هزارتا 4دفعه باید تعویض و هزینه موتور و دیگر خرج های ماشین پژو و سمند داره این ماشین در واقع مجانی درمیاد هزینه هاش. لطفا کسی که داشته بیاد نظر بده.

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : چهارشنبه, 20 دی 1402

با سلام دوست عزیز ممنون از تجربیاتتون که در اختیار مابقی میگزارید با تشکر شرکت توسعه فناوری ارمان خلیج فارس