معایب لیفان x60 اتومات و دنده ای چیه؟

یکشنبه, 13 آذر 1401 - 2 نظر

لیفان x60، یک کراس آور چینی است که در سال 1391 توسط کرمان موتور مونتاژ و به بازار عرضه شد. با گذشت چهار سال پس از عرضه مدل دنده ای، کرمان موتور تصمیم به عرضه نسخه اتوماتیک لیفان X60 در تابستان 1395 گرفت که علاوه بر گیربکس اتوماتیک cvt، در لیست تجهیزات جانبی اش، فقط در سیستم پخش دی وی دی و دوربین عقب با X60 دنده ای متفاوت است. استهلاک بالا، کیفیت ساخت پایین، کشش نامناسب پیشرانه و مواد بی کیفیت داخل کابین از جمله معایب لیفان x60 اتومات می باشد. لازم به ذکر است لیفان x60 گیربکس ضعیفی دارد و به دلیل جنس آلومینیومی پوسته گیربکس زود ترک می خورد و روغن گیربکس تخلیه می شود. طراحی به روز و قیمت مناسب قطعات یدکی را می توان مزایای لیفان x60 نام برد.

 

 

معایب لیفان x60 اتومات

1. کابین پر سر و صدا

یکی از معایب لیفان x60 کابین پر سر و صدا آن است که طبق بررسی های انجام شده اکثر دارندگان این خودرو از آن شکایت دارند. این مشکل برای مسافران خودرو در سفرهای طولانی بیشتر آزاردهنده است. حداکثر صدای ورودی به کابین لیفان X60 از موتور و گیربکس این خودرو می آید. در نسخه های دنده ای به دلیل ناهماهنگی موتور و گیربکس شاهد افزایش فشار روی موتور هستیم که صدای آزاردهنده آن وارد کابین خودرو خواهد شد و البته تعویض دنده ها چندان نرم نیست. در نسخه های اتوماتیک به دلیل داشتن گیربکس CVT، دور موتور همیشه در محدوده مشخصی نگه داشته می شود که پیامد مستقیم صدای موتور لیفان x60 به داخل کابین خودرو است.

 

 

نظرات در مورد لیفان x60

 

2. استهلاک بالا

از دیگر معایب لیفان x60 دنده ای و اتومات، استهلاک بالای این خودرو است که در اکثر خودروهای چینی دیده می شود. هر چند صنعت خودروسازی در چین با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت است و هر سال که جلوتر می رود شاهد کاهش معایب در خودروهای چینی هستیم.
 

3. کشش نامناسب در مسیرهای آفرودی

لیفان X60 خاصیت آفرودی ندارد و در جاده های پر دست انداز ضعیف عمل می کند. شاید بتوان دلیل این امر را عدم تطابق وزن خودرو و موتور دانست. موتور لیفان x60 از حداکثر گشتاور موتور 168 نیوتون متر برخوردار است و دور موتور آن 4200 دور در دقیقه است. شتاب 0 تا 100 این خودرو تقریبا 13 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت است.

 

4. کیفیت ساخت پایین

البته به طور قطع نمی توان کیفیت ساخت پایین را به عنوان یکی از معایب لیفان x60 اتوماتیک نام برد، زیرا در مواردی دیده شده که خودرویی از شرکت کرمان موتور با کیفیت ساخت خوب ارائه شده است. خبر خوب این است که کرمان موتور در حال تلاش برای رفع این مشکل در خدمات پس از فروش محصولات خود است و مشتریان این خودروساز می توانند مشکلات مونتاژ را به نمایندگان کرمان موتور گزارش دهند تا این مشکل توسط آنها برطرف شود.

 

 

5. بازار دست دوم نه چندان پر رونق

ورود لیفان X60 به ایران با ظاهر خوب و مشخصات قابل قبولی که داشت توجه بسیاری را به خود جلب کرد و فروش قابل توجهی داشت. پس از مدتی با واردات سایر خودروهای کراس اوور چینی و پس از چند سال با توقف تولید این خودرو، به تدریج از رونق خرید و فروش این مدل از لیفان کاسته شد و رغبت مردم به سمت خرید خودروهایی مانند چانگان CS35 رفت.

 

معایب لیفان x60 اتومات

 

معایب لیفان x60 دنده ای

لیفان X60 نسبت به رقبای خود دارای امکانات و آپشن های رفاهی بسیار کمی است و نتوانسته رضایت مشتریان را به دست آورد. البته این امکانات در نسخه دنده‌ای کمتر از نسخه اتوماتیک است و این تیپ فاقد سیستم دی وی دی پلیر و نمایشگر سیستم صوتی به همراه دوربین عقب است. البته معایب لیفان x60 اتومات که در بالا ذکر کردیم، شامل حال لیفان مدل دنده ای نیز می شود.

 

 

مزایای لیفان x60

1. طراحی ظاهری خوب

یکی از مزایای لیفان x60 طراحی نسبتا خوب و جذاب این خودرو است که با وجود کپی برداری های فراوان امتیاز خوبی را کسب کرده است. ترکیب جلو پنجره کرومی با چراغ های آن جلوه خاصی به جلوی این خودرو بخشیده است. آینه های جانبی یکی دیگر از نکات خوب قابل ذکر در طراحی لیفان X60 است که اندازه و شکل مناسبی دارد. در قسمت عقب نیز شاهد چراغ های جانبی هستیم به طوری که استفاده از ال ای دی علاوه بر شکل هندسی این چراغ باعث افزایش امتیاز این خودرو در قسمت عقب شده است.

 

2. خدمات پس از فروش مناسب

به اعتقاد خیلی ها کرمان موتور به نسبت دیگر خودروسازان و نمایندگی های موجود در ایران در زمینه ی خدمات پس از فروش بهتر عمل می کند، و عملکرد این خودروساز در زمینه ی رفع عیب های مونتاژی و تامین قطعات بسیار خوب است، البته در نظر سنجی ها برخی از دارندگان این خودرو نظر دیگری دارند و همواره در کامنت های خود از عملکرد بد برخی نمایندگی های این کمپانی شکایت دارند.

 

مزایای لیفان x60

 

لیفان x60 دنده ای یا اتومات؟

لیفان X60 در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک مجهز به موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی است که قبلا در لیفان 620 تلنت استفاده شده بود. این موتور حداکثر 126 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای سیستم انتقال قدرت لیفان X60 دنده ای از گیربکس پنج سرعته دستی و مدل اتوماتیک از گیربکس CVT استفاده شده است. گیربکس CVT برای استفاده در خودروهای اقتصادی مناسب است. مصرف سوخت ترکیبی لیفان X60 ،8.7 لیتر در هر صد کیلومتر است که در مقایسه با سایر رقبا در بازار ایران رقم مطلوبی است.

نسخه دنده ای امکانات رفاهی کمتری دارد، بنابراین اگر به دنبال خودرویی با امکانات کامل تر هستید، لیفان X60 اتوماتیک را به شما پیشنهاد می کنیم. از ویژگی های لیفان X60 اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد: رینگ های آلیاژی، سنسور پارک و دوربین عقب، نور خودکار، مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی شش بلندگو با نمایشگر و پخش کننده DVD، دو کیف. هوا، سیستم تهویه با قابلیت تنظیم دستی، صندلی های چرمی، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و سانروف. در مقایسه با نسخه اتوماتیک، لیفان X60 دنده ای فاقد سیستم پخش DVD و نمایشگر سیستم صوتی با دوربین عقب است. با بررسی لیفان x60 دنده ای متوجه خواهید شد که این خودرو به یک سیستم صوتی معمولی مجهز می باشد درحالیکه لیفان X60 اتوماتیک دارای یک نمایشگر ساده می باشد.

 

 

نظرات در مورد لیفان x60 دنده ای

نظرات در مورد لیفان x60 اتومات و دنده ای کاملا متفاوت است. برخی از طرفداران لیفان x60 معتقدند موتور این خودرو کاملا قابل اعتماد و شایسته هر ستایش است. شاسی ساخته شده برای جاده های ایران به لطف سیستم تعلیق، لیفان X60 بدون هیچ شکایتی از جاده های خاکی ناهموار عبور می کند. اما به دلیل عدم وجود سیستم چهار چرخ محرک، حومه شهر شاید کمی به مشکل بخورید. لاستیک ها مشخصات بالایی دارند و کشش عالی را ارائه می دهند. ترمزهای دیسکی در ترکیب با ABS به وضوح به پدال ترمز پاسخ می دهند. از نظر کیفیت لوازم داخلی نمره قبولی می گیرد. آینه جانبی های بزرگ رانندگی را خیلی آسوده تر می کند.

در مقابل برخی از منتقدان این خودرو می گویند: یکی از مشکلات این خودروی چینی جعبه دنده است. هنگام خرید یک x60 دست دوم، باید با دقت به سر و صدای اضافی گوش دهید و به وضوح تعویض دنده توجه کنید. احتمال خرید گیربکسی با چرخ دنده های فرسوده، شفت ها و دنده های خراب بسیار زیاد است. پس از تجزیه و تحلیل بررسی های صاحبان این خودرو در دوره 3 تا 5 ساله، مشکلات رایج این خودرو شامل ضعیف بودن دستگیره درها، خرابی سیستماتیک سنسور ABS جلو، پایه های تثبیت کننده یا دسته موتور ها، تعداد زیادی تراشه، صدای جغجغه درب عقب، شیشه روی چراغ های مه شکن به طور سیستماتیک می ترکند و کوبش جلوبندی زیاد می باشد .

 

لیفان x60 اتومات چه معایبی دارد؟

استهلاک بالا، کیفیت ساخت پایین، کشش نامناسب پیشرانه و مواد بی کیفیت داخل کابین از جمله معایب لیفان x60 اتومات محسوب می شود.

 

مزایای لیفان x60 چیست؟

این خودرو از نظر ظاهری طراحی به روز و جذابی دارد و مصرف سوخت این خودرو به نسبت، مقرون به صرفه می باشد البته با توجه به دیگرخودروهای هم رنج قیمتی خود، میزان مصرف بیشتری دارد.


نظرات (2 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
متین گفته که : ﺳﻪشنبه, 19 دی 1402

خودرو خوبی نیست.... رنگ مزخرف.. خدمات پس از فروش خیلی ضعیف... اصطحلاک بسیار بالا... قطعات گران و بی کیفیت... از گزینه های چانگان و جک اس سه میتونید استفاده کنید

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : چهارشنبه, 20 دی 1402

سلام مچکریم از تجربیاتتون یا تشکر شرکت توشعه فناوری ارمان خلیج فارس