مزایا و معایب لیفان x50 اتومات و دنده ای که قبل خرید باید بدونی؟

ﺳﻪشنبه, 01 آذر 1401 - 0 نظر

لیفان x50 یک خودروی کراس اور چینی است که توسط شرکت کرمان موتور در قالب دو مدل دنده دستی و اتوماتیک در کشور ما مونتاژ و به بازار عرضه می شود. این خودرو بدنه ای سبک وزن و در عین حال با استحکام بالا دارد که 42 درصد از پنل های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا ساخته شده است. گیربکس ضعیف، کیفیت پایین مونتاژ، مصرف سوخت بالا و کیفیت سواری نامطلوب بخشی از معایب لیفان x50 اتومات و دنده ای است. این خودرو در کنار معایب مزایا و نقاط قوتی نیز دارد که شامل طراحی ظاهری خوشایند و اسپرت، فضای داخلی معقول، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوب می شود.

 

 

مزایا و معایب لیفان x50 اتومات و دنده ای

این خودرو در دو مدل دنده ای و اتومات در بازار خرید و فروش می شود هرچند که به دلیل آپشن‌های رفاهی ایمنی بسیار محدود و عملکرد فنی نه چندان مهیج نسبت به رقیبان خود نظیر ام وی ام ایکس 22 و یا رنو ساندرو (به دلیل کیفیت و توان فنی بهتر) از رونق قابل قبولی در بازار برخوردار نیست. لیفان ایکس 50 مدل دنده ای به گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است و با وجود قیمت ارزانتر نسبت به مدل اتومات از نظر نرم بودن کلاچ و کیفیت تعویض دنده در زمره بهترین خودروهای چینی موجود در بازار قرار می گیرد و شتاب گیری تند و تیزی دارد. موتور این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی با آن در حالت ترکیبی، 6.5 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. لیفان ایکس 50 نیز مانند هر خودروی دیگری نقاط قوت و ضعف دارد که در ادامه به مزایا و معایب لیفان x50 دنده ای را می پردازیم.

 

 

مشکل گیربکس لیفان x50

 

مزایا لیفان x50

1. طراحی ظاهری مناسب

ظاهر اسپرت و جوان پسند این خودرو که یکی از مزایای لیفان X50می باشد توانسته است تا حدودی ضعف و معایب آن را پوشش بدهد. طراحی خلاقانه و شیک بخش جلوی خودرو در قسمت کاپوت و چراغ‌ها به زیبایی خودرو افزوده است. همچنین رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی و زیبای لیفان را نمی توانیم نادیده بگیریم. اما در بخش عقب خودرو خبری از نوآوری نیست.

2. قیمت مناسب

از دیگر مزایای این خودرو قیمت مناسب و نسبتا پایین این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای شاسی بلند و کراس اوور خارجی موجود در بازار ایران است. مشخصات فنی معمولی و آپشن های معمولی از عوامل موثر بر قیمت پایین این خودرو می باشد. قیمت یکی از المان های مهم در خرید خودرو می باشد و مسلما خریداران به سادگی نمی توانند از کنار قیمت مناسب این خودرو بگذرند.

 

 

3. سیستم ترمز با کیفیت

سیستم ترمز باکیفیت از دیگر مزیت های این خودرو است که می توان در تعداد کمی از خودروهای در محدوده قیمت لیفان X50 مشاهده کرد. ترمزهای دیسکی نصب شده بر روی این خودرو عملکرد آن را برای جلوگیری از تصادف بسیار بهبود بخشیده است. سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD از جمله سیستم های ترمز خوب لیفان X50 هستند.

4. طراحی داخلی زیبا

طراحی زیبا و فضای بزرگ کابین از دیگر مزایای این خودرو می باشد. داشبورد و کیلومتر شمار دیجیتال به زیبایی کابین لیفان X50 کمک شایانی کرده است. اگرچه انتقاداتی در مورد مواد با کیفیت متوسط به کار رفته در کابین لیفان X50 وجود دارد اما باید به این نکته توجه کنیم که استفاده از متریال با کیفیت متوسط باعث کاهش قیمت کلی خودرو شده است.

 

معایب لیفان x50 دنده ای

 

معایب لیفان x50

1. موتور ضعیف و کم توان

بدون شک یکی از مهم ترین معایب لیفان X50 دنده ای و اتوماتیک، قدرت کم و موتور ضعیف این خودرو است. لیفان X50 مجهز به موتور 1498 سی سی با 102 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن بر متر گشتاور است. این موتور اصلا کشش خوبی ندارد و ضعف آن باعث شده تا این خودرو شتاب پایینی داشته باشد. گفته می شود شتاب صفر تا 100 حدود 14 ثانیه است، عددی که بسیار ناامیدکننده است. در ضمن گیربکس لیفان کیفیت بالایی ندارد. گیربکس ضعیف و موتور ضعیف خودرو در کنار هم باعث می شود راننده  به خصوص در درجه های ناهموار و شیب دار دچار مشکل شود.

2. کیفیت پایین مونتاژ

یکی دیگر از معایب x50 لیفان کیفیت پایین مونتاژ این خودرو است، ایرادی که نه تنها در لیفان بلکه در اکثر خودروهای مونتاژ شده چینی نیز دیده می شود. مونتاژ و ساخت قطعات خودرو با کمترین کیفیت ممکن باعث شده تا کیفیت مونتاژ خودروهای چینی پایین بیاید. اگر شانس با شماست، می توانید مدلی با کمترین مشکل مونتاژی داشته باشید، اما همه خریداران این خودرو اینقدر خوش شانس نیستند.

3. گیربکس ضعیف و کند

مشکل گیربکس لیفان X50 به دلیل تکنولوژی قدیمی و کیفیت ساخت پایین آن است که می توان از آن به عنوان دیگر معایب خودرو لیفان x50 نام برد. کندی گیربکس اتوماتیک X50 می تواند به شدت خسته کننده باشد و راننده را به خصوص در هنگام عبور از جاده های ناهموار ناامید و کلافه کند. با این گیربکس نمی توانید دنده ها را با دقت تعویض کنید. به همین دلیل تاثیر منفی گیربکس کند بر روی خودرو به مرور زمان باعث نقص فنی بسیاری شده و هزینه های متوالی را برای مالک به همراه خواهد داشت.

 

 

4. کیفیت نامناسب قطعات داخلی

قطعات داخلی خودرو کیفیت خوبی ندارند و ظاهر آنان خسته کننده ای است. کابین تمام پلاستیکی با بدترین سطح استاندارد به هیچ وجه احساس خوشایندی ندارد و در طولانی مدت شما را خسته می کند. جدای از ظاهر بد، کیفیت بد اجزای کابین باعث می شود به محض سوار شدن به خودرو، بوی نامطبوعی را احساس کنید.

5. کیفیت نامطلوب سواری

اگر پس از مطالعه این مقاله تا اینجا همچنان قصد خرید این خودرو را دارید، پیشنهاد می کنم حتما رانندگی با لیفان x50 را تجربه کنید. مسلما در هنگام سواری متوجه ضعف سیستم ترمز و نافرمانی خودرو خواهید شد. علاوه بر این در حین رانندگی با تکانه‌های مکرر کابین و کیفیت نامطلوب سواری بخصوص در پیچ های جاده‌ مواجه خواهید شد. در سر پیچ‌ها خودرو عملکرد خوبی ندارد و تمایل خروج از پیچ و پرت شدن به اطراف در آن به چشم می خورد. هیچ قدرت و شتابی در این خودرو وجود ندارد که این نیز از مشکلات لیفان x50 محسوب می شود.

6. مصرف سوخت بالا

از دیگر معایب لیفان ایکس ۵۰، سوخت بالای این خودرو است که در کنار ظرفیت باک 42 لیتری مالکان این خودرو را در تعداد مراجعه به ایستگاه‌های بنزین، دچار مشکل می‌کند. اگرچه کمپانی ارائه دهنده خودرو برای هر صد کیلومتر رانندگی، میزان ۷ لیتر بنزین را لازم دانسته است ولی کارشناسان خودرو نظر دیگری دارند و معتقدند که مصرف سوخت خودرو بسیار بیشتر از این عدد است.

7. ظرفیت کم صندوق عقب

این خودرو نیز مانند بسیاری از خودروهای هاچ بک دارای صندوق عقب با ظرفیت پایین است که یکی دیگر از معایب لیفان x50 دنده ای و اتومات محسوب می شود. این نقص بخصوص برای مسافرت‌های طولانی مدت و یا برای خانواده‌های نسبتا پر جمعیت بسیار آزاردهنده است. برخی از کارشناسان به علت ظرفیت کم صندوق عقب، لیفان x50 را یک خودرو مناسب برای مجردها یا برای خانواده‌های کم جمعیت می‌دانند. البته برای حل این مشکل می‌توانید روی فضای باربند خودرو نیز حساب کنید.

 

معایب لیفان x50 اتومات

 

نظرات کاربران در مورد لیفان x50

نظرات کاربران در مورد نظرات در مورد لیفان x50 دنده ای و اتومات با هم متفاوت است که چند تا از آنها را بیان می کنیم. کاربری می گوید: من اتوماتشو دارم. خیلی خوبه. سواری نرم، مصرف پایین و از همه مهمتر این که صدای موتور توی اتاق نمیاد. قبلش استپ وی داشتم. صدای موتور واقعا اذیت می کرد. نه آپشن به خصوصی داشت و نه سواری نرمی داشت. دیگری می گوید: فقط یکم دیر شتاب میگیره وگرنه از همه هم قیمتای خودش سرتره. سینا می گوید: خيلي كوچيكه و فضاي داخلش خيلي خفست... براي خانوما بهترين گزينست و ماشين خوش فرمي هست.البته كيفيت داشبورد و كليد ها خيلي پايينه.

 

 

نتیجه گیری

به طور کلی لیفان X50 خودرویی است که می تواند گزینه مناسبی برای گروه خاصی از خریداران باشد. اگر به دنبال خرید خودرویی در بازار هستید که طراحی زیبا داشته باشد، سواری نرم و فرمانی نرم و دقیق داشته باشد و کابین آن برای یک خانواده کوچک و متوسط کاملا مناسب باشد، خرید این خودرو را به شما پیشنهاد می کنیم. از طرفی اگر به دنبال خودرویی با آپشن های زیاد و مدرن هستید و سرعت و شتاب خودرو برایتان مهم است و نمی خواهید خودروی شما در شتاب اولیه در جلوی کسی کم نیاورد، بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل معایب و مزایای لیفان x50 را توضیح دهیم، انتخاب خرید آن با شماست.

 

لیفان x50 دنده ای چه معایبی دارد؟

کیفیت پایین مونتاژ، مصرف سوخت بالا، ظرفیت کم صندوق عقب و کیفیت سواری نامطلوب بخش از معایب لیفان x50 دنده ای می باشد.

 

مزایا لیفان x50 چیست؟

طراحی ظاهری شیک و اسپرت، سیستم ترمز با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش از جمله مزایای لیفان ایکس 50 است.

 


نظرات (0 نظر)


(نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.)
ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید